dilluns, 16 de novembre del 2009

PA DE MOTLLE

Pa de motlle!!

A nosaltres ens agrada molt el pa fet a casa, el diumenge que tinc més temps que els dies de cada dia, em dedico a fer pa. M'agrada molt experimentar i aquest cop he fet un pa de motlle amb llavors de sèsam.

INGREDIENTS:
300 gr d'aigua
20 gr de llevat de fleca
500 gr de farina de força
1 culleradeta de sucre (cafè)
2 culleradetes de sal (cafè)
Llavors de sèsam

PREPARACIÓ:
1. Posem l'aigua al vas i l'escalfem 1 minut, 37º, velocitat 1.

2. Afegim el llevat i programem 5 segons velocitat 4.

3. Incorporem la farina, la sal, el sucre i remanem 30 segons velocitat 6. Tot seguit programem 2 minuts, velocitat espiga. Deixem llevar la massa dins el vas uns 30 minuts.

4. Un cop a llevat la treiem i li donem forma per posar-la a dins del motlle, piquem fort sobre la superficie de treball perque ens tregui l'aire i no quedin espais buits a dins (no sé si m'explico), posem les llavors de sèsam pel cim i la deixem reposar uns 20 minuts mes.

Preescalfem el forn a 200º

5. Posem el pa a coure durant 25-30 minuts, quan a acabat el temps el treiem del motllo i el deixem 5-10 minuts més a dins del forn perque ens quedi crosta a tot el pa.





Aquí ja llevat



Aquí abans de llevar



Nota: Jo poso una tassa d'aigua dins del forn aixó és perque faci mes crosta i ens quedi mes cruixent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Moltes gràcies per compartir amb mi la teva opinió.