dijous, 18 de febrer del 2010

FOCACCIA DE ROMANÍ


Com ja us he dit un munt de vegades m'agrada molt fer pa i masses, no sé que em passa però és com un vici no puc deixar de fer-ne, hi ha casa els hi està agradant molt perquè ultimament nomès em demanen pa cassolà. Aquest cop m'he decidit per fer una focaccia, com que no tenia massa temps he fet la massa de pizza que és mes ràpida i no té de llevar tanta estona com la massa de pa.

INGREDIENTS:

100 gr d'oli d'oliva
2 gra d'all
romaní
400 gr de farina de força
200 gr d'aigua
20 gr de llevat de força o forner
1 culleradeta de sal per la massa
sal gruixuda o maldon per posar al cim de la focaccia

PREPARACIÓ:
1. Pesem l'oli en un got i posem els dos grans d'all a dins juntament amb el romaní, el posem a escalfar un minut al microones per aromatitzar l'oli. El deixem reposar una estoneta perque ens agafi el gust de l'all i el romaní.

2. Posem l'aigua i 50 gr de l'oli aromatitzat al vas, programem 1 minut, 37º, velocitat 2. Afegim el llevat i programem 5 segons a velocitat 4 per desfer el llevat. Afegim la farina, la sal, i programem 1 minut, velocitat espiga. La deixem reposar uns 30 minuts dins del vas.

3. Estirem la massa, la deixem d'uns 2 cms de gruix, amb els dits anem fent forats, la deixem reposar, 10 minuts aprox.

Precalentem el forn a 200º

4. Posarem els 50 gr d'oli restant (jo li vaig treure els alls) al vas juntament amb 50 gr d'aigua i una cullerada de sal gruixuda o maldon i programarem 4 segons a velocitat 4, perque ens quedi ben unit. Aboquem aquesta mescla pel cim de la base de pa i posem una mica més de romaní pel cim.

5. La posem a coure a 200º fins que veiem que ja està cuita. Uns 30 minuts.

nota: Jo li vaig treure els alls quan vaig fer la barreja de l'oli peró el pròxim cop els hi deixaré perque no tenia gairé gust d'all. Em va agradar molt el resultat no tardaré gaires dies a repetir a casa els hi va encantar, no en va quedar ni un tall.


Posted by Picasa

2 comentaris:

  1. A casa també ens agrada molt la focaccia i sigui la mida que sigui sempre la mengem sencera. Aquesta es veu boníssima, agafo un trosset. Ptons

    ResponElimina
  2. A mi també m'agrada molt la focaccia i aromatitzada amb el romaní ha de quedar deliciosa!! :)
    Petons!

    ResponElimina

Moltes gràcies per compartir amb mi la teva opinió.