dimecres, 5 de març del 2014

COCA DE PINYA

Boníssima i molt esponjosa aquesta coca!!
Havia fet la coca de pinya en moltes ocasions però mai d'aquesta manera, sempre posava la pinya a sota el motlle i després afegia la mescla a sobre i la posava al forn, però aquesta recepta va la pinya triturada a dins amb la massa, això fa que quedi molt esponjosa i amb un suau gust a pinya molt bo!:-) No serà pas l'ultima vegada que la prepari jeje
La recepta l'he tret d'un Thermomix Magazine.
Espero que us agradi tant com a nosaltres!!

INGREDIENTS:
250 gr de sucre
2 ous
250 gr de rodelles de pinya + 50gr del seu suc
1 iogurt natural
100 gr d'oli de girasol
250 gr de farina de rebosteria
1 sobre de llevat químic Royal
1 pessic de sal
sucre glaç per decorar

PREPARACIÓ:

Pre escalfem el forn a 180º a dalt i baix

1. Posem el sucre al vas, els ous la pinya i els 50 gr de suc de pinya. Programem 1 minut, 50º, velocitat 4.

2. Afegim el iogurt i l'oli i remenem 10 segons a velocitat 4.

3. Incorporem la farina, el sobre de llevat i el pessic de sal i remenem 6 segons a velocitat 4. Acabem d'unir-ho amb l'espàtula. Posem la mescla dins d'un motlle de corona prèviament engrassat amb mantega o oli. La posem a coure el forn 35 minuts, per saber si esta ben cuita punxem amb una agulla o escuradents si ens surt net vol dir que ja està cuita sino li deixarem 5 minuts mes.

4. Deixem refredar una estona, desmotllem i servim espolvorejat amb sucre glaç.

BON PROFIT!!


17 comentaris:

  1. Judith: yo también la he hecho y la he vuelto a repetir porque es que queda especialmente buena. Por cierto hasta el molde es como el tuyo, ja ja ja, qué buen gusto tenemos.
    Un besito

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Clemenvilla, pues si tienes toda la razon el molde le da un toque sofisticado jejej

      Elimina
  2. Yo tambien la habia hecho como tu dices con la piña abajo. Muy rico
    Bss

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pues prueba a hacerla de esta manera y ya me diras?

      Elimina
  3. S'haurà de provar perquè té una pinta....

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola MªAngels!
      Si prova-la perque repetiràs segur, no crec que torni a fer-la de l'altre manera amb la pinya a sota perque aquesta realment te una textura perfecte!

      Elimina
  4. Judith aquesta coca fa molt bona pinta! :) Es veu esponjosa de veritat!
    Saps, ja he aterrat al teu bloc diverses vegades: sóc de Girona però visc a Suïssa. Malgrat tot, abans de canviar d'aires, la meva relació amb Banyoles era i és encara avui molt estreta: hi tinc molt bons amics! Sempre que llegeixo "la cuina de l'Estany" és com sentir-me una mica a casa. I avui m'he adonat que... em sembla... que encara no t'havia escrit mai res!! :) Em quedo per aquí!
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Benvinguda Dolors, m'agrada saber que hi ha gent de tant lluny que em llegeix, també m'agrada saber que tens bona relació amb Banyoles, som bona gent, m'agrada tenir-te per aquí i tmabé m'agrda que t'hagis decidit a comentar, aixís empre conec una mica mes de vosaltres el meus amics de l'altre costat de la pantalla :-)

      Elimina
  5. Judith , te molt bona pinta aquesta coca. Jo també sempre l'havia feta com tu amb les rodanxes de pinya a sota. La propera vegada ho probaré amb la pinya triturada:
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola QUima!
      Doncs només et dic que provis de fer-la així veuràs com t'agradarà!

      Elimina
  6. Que bona! Ben esponjosa i de pinya, que m'agrada tant! Segur que a casa volaria!!!

    Petonets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Cristina!
      Es molt bona prova-la i ja em diràs??

      Elimina
  7. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  8. Què bonic t'ha quedat!!!! I......quin gustet més bo ha de tenir!!!!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  9. Quina bona pinta,I que bonic que ha quedat!!

    ResponElimina
  10. Hola, la pinya és en almíbar o enllaunada al natural ?
    Moltes gràcies

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola perdona pel retard és al natural, de llauna en su jugo

      Elimina

Moltes gràcies per compartir amb mi la teva opinió.