dimecres, 19 de març del 2014

FLORS FREGIDES


Bon dia!!
La recepta que avui us deixo té història, el dimecres és el mercat setmanal a Banyoles, doncs dimecres passat mentre comprava unes plantes aromàtiques per la meva cuina vaig veure a la parada del costat aquest motlle de les flors, la veritat és que la vista se'm en va anar directament al motlle i sense adonar-me'n ja el tenia a dins del cabàs jijii (sabeu a lo que em refereixo no??)
Fa molt de temps que tenia ganes de comprar-lo ja que he vist moltíssimes receptes d'aquestes flors en llibres de cuina i als vostres blogs, o sigui què em vaig posar a buscar una mica història d'aquesta recepta també són conegudes com a flors de carnaval tot i què jo penso què és un postre típic de la quaresma, és com fer bunyols que tota la família i participa així passem una estona agradable tots junts encara que sempre hi ha el típic que només fica el nas a la cuina per menjar jejeje
Font: Llibre de reposteria i pastisseria amb Thermomix


INGREDIENTS:
170 gr de farina de reposteria
250 gr de llet
2 ous
30 gr de licor d'anis o cointreau
1 cullerada de sucre vainilla
Oli de girasol per fregir
El motlle de flors
Sucre glaç per espolvorejar o mel

PREPARACIÓ:

1. Posem tots els ingredients a dins del vas i programem 15 segons a velocitat 4. Posem la mescla en un motlle fondo i reservem a la nevera un parell d'hores.

2. Escalfem l'oli i posem el motlle a dins perquè agafi temperatura. Retirem i el posem a dins del plat amb la massa i tot seguit a dins la cassola amb l'oli i la fregirem.

Us deixo un vídeo val mes una imatge que mil paraules.


5 comentaris:

  1. Ostres! quins records em porten aquestes flors!!! fa anys que no en menjo! hauré de comprar l'estri i fer-ne!
    A més veig que amb la Tmx es fa en un nores!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Teresa, doncs si la veritat és que fer la massa porta molt poca feina ara fregir-les i passes mes estona, però res que no es faci amb familia :-)

      Elimina
  2. La setmana passada em vaig comprar l'estri per fer-les!!! Ara....a veure quan m'animo!!!! Han de ser boníssimes!!! A mi tots els dolços tradicionals que porten anís....mmmmm....m'encisen!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  3. Me encanta te quedò ideal gran trabajo,abrazos

    ResponElimina
  4. Están molt bones son originaries de la manxa

    ResponElimina

Moltes gràcies per compartir amb mi la teva opinió.