divendres, 28 d’abril del 2017

PANETS



Bona tarda!!
Molts dels meus clients, seguidors i amics ja saben que una de les meves passions són les masses. Aquesta és ideal per entrepans, berenars, per un sopar amb amics i per congelar, sempre va bé tenir panets ja que et solucionen qualsevol àpat, jejeje
Aquests són molt fàcils de fer i els ingredients gens complicats, només els 4  bàsics de les masses, aigua, llevat, sal i farina :-)
Espero que us agradin i li trèieu molt de partit a aquesta recepta!

INGREDIENTS:
220 gr d'aigua
10 gr de sucre
25 gr de llevat fresc
30 gr d'oli d'oliva extra verge (del bo)
450 gr de farina comú (10 gr de proteïna)
1 culleradeta de sal

PREPARACIÓ:

1. Posem l'aigua, el sucre i el llevat al vas i programem 30 segons, 37º, velocitat 2.

2. Afegim la farina, l'oli i la sal, programem 2 minuts, velocitat espiga. Posem la massa dins d'un bol i la deixem reposar 30 minuts aprox.

3. Activem la bàscula i anirem dividint la massa en porcions de 50 gr, us en sortiran 13 boles, les posem sobre la safata del forn i li fem uns talls, jo tinc un motlle en forma d'estrella per fer panets, més avall us deixo una foto perquè el veieu. Deixem reposar la massa uns 30 minuts més.

Escalfem el forn a 200º a dalt i baix

4. Mullem els panets amb aigua amb un pulveritzador i els posem al forn a coure 10 minuts, o fins que veieu que estiguin ben daurats, necessiten poc temps per coure ja que són petits.

BON  PROFIT!!




7 comentaris:

  1. Bones Judith!
    Moltes felicitats pel bloc, el vaig seguint, m'agraden molt les teves receptes.
    Aquesta dels panets, també ha de ser boníssima. Per casualitat, has fet mai aquests panets sense gluten? És que m'agraden les masses, però la meva filla és celíaca i el tema del pa, encara ara, és el que em costa més.
    Quina farina fas servir si és el cas, i quina quantitat?
    Molt agraïda!

    ah, una altra cosa, per casualitat saps si aquest mes de maig, hi haurà alguna classe, a la delegació de Girona, sobre receptes especials sense gluten?

    Moltes gràcies,

    Eva

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Eva!
      En principi si que es farà algún taller per celíacs, en quan a la recepta si la pots fer amb farina sense gluten, jo et recomano que facis barreges, compra farina sense gluten tipus shar o proceli i divideixo en 3 parts 1 de farina d'arròs, 1 de fajol, 1 de Shar o proceli, veuràs com el resultat queda molt bé, queda mes ben lligada i la podràs treballar millor alhora de donar-li forma, també haurás de modificar el temps de cocció ja que costa mes de coure aquest tipus de farina

      Elimina
    2. Bones Judith!
      Moltes gracies per les teves recomanacions. Val la pena saber-ho perquè encara ara, m'és molt complicat fer pa sense gluten.

      A veure si ens podem veure per la delegació al taller sense gluten, si és que es pot fer!

      Fins aviat,

      Elimina
    3. Eva
      Dimarts 16 farem un taller sense gluten, tenim diferents horaris pero el taller serà el mateix que s'anirà repetint, posa't en contacte amb el teu agent comercial per reservar plaça

      Elimina
    4. Bones Judith!
      Que bé, fantàstic, ja estic apuntada. Dimarts a les 18:00, ens hi veurem?

      Moltes gràcies!

      Elimina
  2. Ganes de fer pa em fas agafar, i si a més l'amassat és a TMX no cal dir res més!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. La veritat és que el pa fet a casa no té res a veure. Anima't!

      Elimina

Moltes gràcies per compartir amb mi la teva opinió.