dijous, 12 de novembre del 2009

CODONYAT



Em d'aprofitar la fruita de temporada per fer confitures o conserves, jo no conèc cap altre manera de menjar-me el codony, m'encanta fet així... a més li pots donar moltes utilitats per farcir tot tipus de carn, amb formatge fresc i fruits secs com a postres, amb pa i mantega...etç.



Us animo a que proveu de fer aquesta recepta tant sencilla i que gràcies a la thermomix no tenim d'estar hores i hores remanant la cassola.
INGREDIENTS:
500 gr de codony net i sense grana tallat a trossos
500 gr de sucre
1 llimona pelada sense gens de pell blanca ni pinyols
PREPARACIÓ:
1. Posem tots els ingredients dins del vas i triturem 30 segons velocitat 5-7, ens ajudem amb l'espàtula ja que el codony és una fruita molt dura.
2. Abaixem el que ens hagi quedat a les parets del vas amb l'espàtula i programem 30 minuts, 100º, velocitat 5 (jo 4). Quan faltin 10 minuts per acabar treiem el cubilet i posem el cistellet al cim de la tapa perque evapori i caramelitzi (jo els últims dos minuts a temperatura varoma).
3. Posem la mescla en un motlle, i ho deixem refredar en un lloc fresc.

1 comentari:

  1. Si os agrada, també li dona un molt bon gust de fons una mica de canyella als deu minuts ultims.

    ResponElimina

Moltes gràcies per compartir amb mi la teva opinió.