dimecres, 20 de gener del 2010

LLOM ADOBAT CASSOLÀ




LLom Curat!!
No m'hauria pensat mai fer llom curat a casa, el meu home que és de pagès, hi ha casa els meus sogres que tota la vida havien matat porc, amb aquella feinada que hi havia a embutir els lloms per fer-los entrar dins del budell, amb aquell fred de mans que passavem i mira per on ara jo voltant per aquest món d'internet em trovo amb una recepta de llom adobat, ja feia dies que l'havia vist a la web de Canelona (ella Filet de porc) i m'anava donant voltes pel cap, o sigui que em vaig posar "manos a la obra" i aquí en teniu el resultat.
Font: Blog de Garbancita i Alicia Canecositas (tuneado)
INGREDIENTS:
400 gr de llom de porc
500 gr de sal gruixuda
300 gr de sucre moreno
Pebre vermell
Pebre negre, blanc, rosa,barrejats
Orenga, farigola
PREPARACIÓ:
Netejem la carn retirant les restes de grassa que pugui tenir.
Barregem la sal i el sucre, cubrim el fons d'un motlle de pirex, posem la carn al cim i la cubrim amb la resta . El deixem reposar 48 hores a la nevera.
Retirem la carn i la netegem, sota l'aixeta per treure les restes de sal i sucre, l'aixuguem bé amb paper de cuina i anem a adobarlo amb els pebres i les espècies, l'emboliquem amb paper de cuina i el deixem reposar mínim 4 dies a la nevera.
Us deixo un pas a pas:
Aquí portaven 6 hores de maceració.


Aquí ja 48 hores, com veieu deixen anar molta aigua, peró és normal


aquí ja amb el pebre i les espècies a punt d'anar a la nevera







10 comentaris:

  1. Judith, una bona idea així sempre podem tenir al rebost. M'ho apunto. Ptons

    ResponElimina
  2. Quina canya!
    Pel que veig, es macera igual que el salmó (amb herbes diferents).

    ResponElimina
  3. Si, si sembla impossible peró nomès amb 6 dies de nevera estàs menjant un llom ben sa i cassolà.

    ResponElimina
  4. això ha de ser ben rebó!
    està molt bé anar recuperant aquestes preparacions sino al final es perdran.
    pt!

    ResponElimina
  5. Judith, vine al meu blog, tinc una cosa per a tu

    ResponElimina
  6. Ualaa pero si parece comprado, bueno seguro que esta muchisimo mas bueno que el comercial...un besito

    ResponElimina
  7. Hola Judith! Acabo de descobrir el teu blog! I m'ha fet gràcia al veure que eres de prop de casa. jeje
    Pel que fa al llom curat de ben segur que li dóna mil voltes a molts!
    Fins la propera!

    ResponElimina
  8. Judith he llegado hasta este precioso rincón a través de Carmen de Dulces bocados.
    Me encanta pasearme por aquí y ver cosas tan estupendas, así que decido quedarme.
    Buen día

    ResponElimina
  9. Tinc una consulta a veure si me la pots respondre. Quina funció té posar-hi sucre? he provat la teva recepta només amb sal i ha quedat perfecte, he d'ajustar una mica el tema de les hores de repos amb la sal, ja que pel meu gust queda massa salat...però a part d'això és una fantàstica recepta i el llom queda boníssim, moltes gràcies.

    ResponElimina
  10. Judith,gràcies per compartir aquesta recepta del llom curat.

    Tinc un dubte,no es pot guardar en el rebost penjat?

    Després de passats els dies que dius ja el puc menjar com si d'un embotit es tractés?

    Pilar

    ResponElimina

Moltes gràcies per compartir amb mi la teva opinió.