dilluns, 8 de març del 2010

PA DE BRIOIX AL VAPOR



Que bo, que és aquest pa!!
Si us he de dir la veritat no em feia gaire gràcia coure el pa al vapor, peró una clienta em va dir que quedava tant i tant bé, que em vaig decidir per provar-ho. A casa els i ha agradat molt, diuen que és igual al pa bimbo sense crosta. Quan el vaig tenir cuit d'aspecte semblava cru, peró no, és molt esponjós i la crosta molt tova i flonja, ummmm
INGREDIENTS:
45 gr de llet
15 gr de llevat de fleca
2 ous mitjanets
250 gr de farina de força
30 gr de sucre
1 culleradeta de sal
50 gr de mantega a trossets
750 ml d'aigua pel vapor
PREPARACIÓ:
1. Posem la llet al vas i programem 30 segons, 37º, velocitat 1.
2. Afegim el llevat i programem 10 segons, velocitat 3.
3. Incorporem els ous, la farina, el sucre i la sal, remenem 30 segons, velocitat 6.
4. Programem 2 minuts, velocitat espiga quan falti un minut per acabar anem incorporant la mantega pel bocal. Deixem reposar la massa 1 hora dins del vas fins que dobli el seu volum.
5. Un cop a llevat fem baixar la massa amb l'espàtula i tornem a programar 30 segons a velocitat espiga. La posem dins d'un motlle de plum cake que ens càpiga a dins del recipient varoma, el tapem i deixem reposar 30 minuts.
6. Rentem el vas i posem els 750 ml d'aigua, programem 45 minuts, temperatura varoma, velocitat 1. Col.loquem el recipient varoma al seu lloc.
Nota: aquest pa un cop cuit el podem daurar al forn un minuts.








12 comentaris:

  1. Ohhhhhh!!! Quina llàstima que no tingui thermomix!! Però no em farè enrera, ja se m'acudira alguna cosa!! Petonets!

    ResponElimina
  2. Me parece una receta muy original, me gustaria hacerla, me puedes aclarar una cosita, el llevat de fleca que es? Levadura fresca o seca,no?

    Gracias!

    ResponElimina
  3. Jo he provat de fer dues vegades pa i no me n'he acabat de sortir. Quina textura més flonja que t'ha quedat. Jo no tinc el recipient varoma de la thermomix

    ResponElimina
  4. Caram tu, quin invent, jo tampoc hagués cregut possible fer-ho! però si dius que és tan bo ho haurem de tastar.

    ResponElimina
  5. menuda pinteta té al vapor i segur quemés suau, t'aquedat fabulós.
    patonss

    ResponElimina
  6. Judith qué original nunca lo he hecho así al vapor, qué original. Tomo nota guapa, besitos y feliz día..

    ResponElimina
  7. Curiós això de coure al vapor el pa!
    Segur que ha de quedar molt tendre.
    Per cert, tot bé després de la nevada olímpica?
    Espero que si!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  8. Gràcies a totes pel vostres comentaris, si no he contestat abans és perque em vaig quedar 24 hores sense telefon i la llum que anava i venia.

    Laura, si es la levadura fresca o la seca tal como lo indicas.

    Cristina el recipient varoma per coure al vapor el pots comprar a qualsevol delegació de thermomix a més ara hi ha una promoció que comprant-lo et regalen el llibre " a todo vapor" només tens de mirar que s'adapti a la teva thermomix.

    Dolça, si de moment tot a tornat a la normalitat, no estem preparats per aquestes nevades.

    Bon dia a totes!!

    ResponElimina
  9. Judith, quin invent!! No se m'hauria ocorregut mai coure el pa al vapor!! Jo no tinc la THX així que ho tinc un xic més complicat! ;)
    Petons!
    PS: Teniu llum pel Pla de l'Estany? Els meus pares porten dos dies sense!

    ResponElimina
  10. Hola Mercè, doncs mira ara ja si, peró del dilluns a les 4h de la tarda fins ahir a les 6h de la tarda, no, no en teniem ara ja a tornat tot a la normalitat.

    ResponElimina
  11. Doncs amb la predilecció que té la meva dona pel pa de motlle sense crosta, segur que ben aviat faré aquesta recepta!

    ResponElimina

Moltes gràcies per compartir amb mi la teva opinió.