dijous, 19 de maig del 2011

ALL I OLI


Aquí teniu una recepta típica catalana, molt bona per acompanyar carn a la brassa no té cap complicació però a vegades és difícil d'elavorar per el perill de que és talli.
Aquesta recepta és fa amb la thermomix, t'agilitza molt més el treball ja que si la fessim manual tindriem d'estar molta estona remena que remena, he provat altres receptes també de la thermomix i per mi aquesta és infalible si seguiu les indicacións al peu de la lletra no se us tallarà mai.
Ingredients necessitem els miníms ja ho diu el seu nom all i oli.


INGREDIENTS:

50 gr d'alls pelats
50 gr d'oli d'oliva verge
250 gr d'oli de girasol
el suc de mitja llimona
1 culleradeta de sal (petita)

PREPARACIÓ:

1. Posarem una gerra al cim de la tapa del thermomix polsarem la tecla bàscula i pesarem l'oli de girasol. Reservarem.

2. A continuació posarem els alls, l'oli d'oliva, el suc de llimona i la sal. Programarem 3 minuts, velocitat 5. Quan acabi farem baixar la resta dels ingredients del vas i la tapa, comprovarem que ens a quedat ben triturat com una pasta si no tornarem a triturar-ho tot una altra vegada.

3. Ara posarem les papallones, tapem el vas i posem el cubilet boca avall programem 3 minuts velocitat 3, anem abocant l'oli resevat al cim de la tapa del thermomix fins que no ens en quedi gens, esperarem que acabi el temps.

4. Obrirem la tapa farem baixar la resta dels ingredients del vas i programarem 10 segons velocitat 2 i 1/2. El posem dins d'un morter i ja estarà llest per menjar.

14 comentaris:

  1. Riquísimo y contundente como a mi me gusta. besitos y feliz día guapa...

    ResponElimina
  2. A mi l'allioli em perd, m'encanta menjar-me la carn a la brasa amb ell i sobretot si és d'aquests que és ben bé "all i oli" sense afegir, patata, poma, codony o el que sigui... una delicia!

    ResponElimina
  3. Jo no tinc TMX..snif,snif... però la meva mare si, i em sembla que es una de les poques coses que hi fa (mira que la te mal aprofitada, però de donar-me-la, res de res!)i li queda super b, espés, dur, un dels millors que he provat!
    PEtons

    ResponElimina
  4. Que cremós t'ha quedat i quin color que te
    un petonet

    ResponElimina
  5. Jo no tinc termomix i aixi que no en podre fer , peròooooo......com que a mi no m'agrada no hi ha problema. Ara que si el veu el meu home :......mare meva se li fara la boca aigua .
    T'ha quedat perfecte.
    Petons

    ResponElimina
  6. Gracies guapes pels vostres comentaris, i les que no teniu thermomix no us preocupeu, sempre el podeu fer a mà!!

    ResponElimina
  7. Amb la Thermomix??? m'he quedat de pedra!!! ja m'ha semblat veure'n molta quantitat per estar fet a mà, proporcionalment al morter, però em fa l'efecte que és la primera vegada que veig un all i oli tant ben fet, sense haver fet servir el morter. Jo també m'estimo més fer-lo amb oli de girasol, ens resulta molt més suau. Tampoc tinc thermomix, però uns braços entrenats de fer all i oli que ja voldrien molts culturistes :-)). A casa realment ens encanta, fixa't que penso que vaig enamorar al meu marit just amb l'all i oli :-), que no n'havia menjat mai. T'ha quedat realment fantàstic. Enhorabona!

    Et volia donar les gràcies pel comentari tant bonic que em vas deixar al bloc, estic molt contenta que et sortís tant bo el pa i els agradés tant a casa teva, de debò, molt contenta per que per a molts de nosaltres, fer pa, és tot un repte. T'agraeixo que hagis vingut a dir-m'ho i m'hagis donat la oportunitat d'haver-te conegut.

    Moltes gràcies bonica, un petó ben gros. :-)

    ResponElimina
  8. Jo dec ser de les poques que té els braços musculats de fer-lo amb el morter, i això que tinc TMX, però encara no li he fet mai. Veient el que tu has fet potser la propera vegada m'animi!!

    ResponElimina
  9. Amb la termomix es més rapit, però on hi hagi un all i oli fet a ma!!!!!!!!
    Petons

    ResponElimina
  10. Em penso que m'hauré d'animar a fer-ho amb la termomix,perque t'ha quedat perfecte .Una abraçada.

    ResponElimina
  11. Aaaaala!!! q espesito te ha quedado, uff no me imagino lo bueno q debe estar, con lo q me gusta.
    bsss

    ResponElimina
  12. Nosaltres sempre fem desgràcies si intentem preparar-lo sense ou. Ho provaré al teu estil, a veure si em surt :-)

    ResponElimina
  13. No hi ha manera, fer l'allioli a la thermomix es una llegenda urbana... sóc molt bo a la cuina (i no ho dic jo), pero no hi ha p***a manera de que quedi lligat, i ja ho he intentat 7 cops. Ho deixo, Chovi al poder :(

    ResponElimina
  14. Noia... a mi tampoc no em surt, no em lliga... turmix de tota la vida i fora. Tambe ho deixo... De totes maneres gràcies per publicar-lo

    ResponElimina

Moltes gràcies per compartir amb mi la teva opinió.