dimarts, 5 de novembre del 2013

VICHYSSOISE


Avui us deixo un clàssic a la cuina!
És una de les meves receptes preferides amb Thermomix, que bona queda i quina textura és inigualable no hi ha cap altre robot de cuina que la faci tant fina i bona com el Thermomix.
Per tant a totes les meves clientes Thermomixeres us animo a provar-la!

INGREDIENTS:
300 gr de porro
50 gr d'oli d'oliva
50 gr de mantega
700 gr d'aigua
250 gr de patata
1 culleradeta de sal
1 pessic de pebre blanc
1 pessic de nou moscada
200 gr de nata
Herbes provençals per decorar

PREPARACIÓ:

1. Posem el porro al vas tallat a rodelles i triturem 4 segons a velocitat 5. Amb l'ajuda de l'espàtula fem baixar les restes de les parets i tapa. Afegim l'oli i la mantega i sofregim 12 minuts, varoma, velocitat 1.

2. Afegim 200 gr d'aigua i triturem 1 minut a velocitat 5-10 per tal que ens quedi ben fi. Incorporem la patata, l'aigua restant, la sal, el pebre i programem 20 minuts, 100º, velocitat 1.

3. Un cop ho tenim cuit esperem uns minuts a que baixi una mica la temperatura i triturem 1 minut a velocitat 7.

4. Incorporem la nou moscada, la nata i programem 8 minuts, 90º, velocitat 3. Si veiem que ens a quedat molt espessa li podem afegir aigua. Servim decorada amb les herbes provençals.

Nota: la Vichyssoise és una crema que tant la podem servir calenta a l'hivern com freda a l'estiu.

BON PROFIT!!

6 comentaris:

  1. Un clàssic que m'agrada repetir. Molts gràcies, guapa!

    ResponElimina
  2. Ara que sembla que arriba el fred... a mi m'agrada en calent...aquest mai falla
    Muas

    ResponElimina
  3. Hola guapa! fa segles que no en menjo, i mira que m'agrada!!! molts petonets

    ResponElimina
  4. Moltes gràcies a totes per la vostra visita i els comentaris que m'animen a seguir endavant amb el blog.
    A totes quatre us dic que si que és molt bona, que mai falla i que a mi també m'agrada mes calenta que freda i Judith fes-la ja veuràs com t'hi tornes a enganxar!!

    ResponElimina
  5. Confirmo tot el que dius!!!! És deliciosa i...amb la Thermomix queda espectacular.
    Petons,
    Olga

    ResponElimina

Moltes gràcies per compartir amb mi la teva opinió.