dimarts, 2 de març del 2010

SALSA PER CALÇOTS

Avui us deixo aquesta salsa!!!
La vaig preparar amb la thermomix, no vaig tenir massa temps de fer-hi fotos, però per ensenyar-vos la textura i consistència ja n'hi ha prou. US deixo entre parentèsis el meus canvis
INGREDIENTS:
3 ñores (jo la polpa)
200 gr d'ametles torrades ( 150gr ametlles + 50 gr avellanes)
5 tòmaquets madurs escalivats
1 cap d'alls escalivats
1 ceba escalivada
2 gra all
500 gr d'oli d'oliva suau
50 gr de vinagre (opcional)
pebre vermell
sal
PREPARACIÓ:
1. Posem la màquina en marxa a velocitat 6 i tirem les ñores pel bocal fins veure-les ven trinxades, repetim l'operació amb les ametlles. ( jo vaig trinxar les ametlles sense les ñores perquè es nota molt la pell)
2. Ara afegim els tomàquets, els alls pelats, la ceba i els alls cru, i triturem a velocitat 5-10 fins veure-ho tot ben triturat. ( aquí a aquest pas i vaig afegir la polpa de les ñores)
3. Afegim la sal i el vinagre i remenem 10 segons a velocitat 6. Pesem l'oli en una gerra fent servir la funció de balança.
4. Amb la màquina en marxa a velocitat 5 i amb el cubilet posat anem tirant l'oli sobre la tapa, veurem que va caient a poc a poc, fins que s'acabi. Ja tindrem la salsa a punt, a mi personalment m'agrada molt més preparar-la el dia abans queda mes gustosa.

13 comentaris:

  1. M'apunto aquesta, hi ha ingredients que a la meva recepta no hi ha, jo també la vaig fer aquest cap de setmana però encara que només vaig posar un grà d'all, va sortir una miqueta picant. Gràcies, petonets

    ResponElimina
  2. A Mi em van dir que podia ser mes picant, aquest any no m'hi ha quedat massa.
    Petons

    ResponElimina
  3. Diumnege vam anar de calçotades, crec que aquests dies tots anem a alguna.
    Per l'aspecte, color i textura, aquesta salsa t'ha quedat al punt!

    ResponElimina
  4. Maquíssima la salsa, i veig que fas com jo, escalives els alls perquè no dominin!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  5. Hola!! a nosaltres el que més ens agrada de les calçotades és la salsa, la teva t'ha quedat meravellosa. Molts petons.

    ResponElimina
  6. t'aquedat estupenda maca, un color fantàstic m'agrada molt, quina pinta que té.
    Patonssss

    ResponElimina
  7. Quina pinta q té!! Les avellanes segur q li van donar un gustet molt bo!!
    Petonets!!

    ResponElimina
  8. Ara faré una confessió, no m'agraden els calçots. Però qui li agraden diu que el secret està en la salsa. És tot un detall que hagis compartit la teva recepta, segur que es de les bones!
    pt!

    ResponElimina
  9. Aquest dissabte tenim calçotada, espero que no em toqui fer la salsa, em fa molta mandra rascar les nyores!

    ResponElimina
  10. Cristina, si vols que digui la veritat és molt més gustosa amb les ñores enteres amb pela i tot.

    ResponElimina
  11. Me encantan els calçots, cuando voy a Barcelona los pruebo siempre que puedo jaajaj. Riquísima la salsa, besitos...

    ResponElimina
  12. Jo a mi no m'agrada gens la nyora, però reconec que amb la salsa dels calçots és totalment necessària. A casa la fa sempre la meva dona, i segueix una recepta molt semblant a la teva.

    ResponElimina

Moltes gràcies per compartir amb mi la teva opinió.