dimarts, 26 de maig del 2009

BOMBA DE XOCOLATA


Em vaig decidir de fer aquest postre per el dia de la comunió de la meva filla tot i que havia preguntat amb un piló de companyes meves si l'havien probat i ningú s'havia atrevit, així que jo vaig ser la primera, i tot i que el dia de la comunió vaig fer-la amb un altre decoració més infantil, avui que he repetit l'he fet tal cual com bé en el llibre de reposteria de thermomix.

INGREDIENTS:
Per cubrir el motlle:
20 melindros (biscocho soletilla)
Per mullar els melindros
100 gr de ron
200 gr d'aigua
Per la mousse de xocolata:

5 Clares d'ou
1 pèssic de sal
4 gotes vinagre
5 rovell d'ou
100 gr de sucre
400 gr de xocolata negra especial postres (la meva néstle)
250 gr de mantega a temperatura ambient

Per decorar:
500 ml de nata per montar


PREPARACIÓ:

Barregem l'aigua amb el ron, preparem el motlle un vol de 22 cm de diamètre el forrarem amb paper film, per tal que sigui més fàcil alhora de desmotllar.
Anem mullant els melindros i anem forrant el vol, en reservem uns quants per fer la base.

Preparació de la mousse

Col.loquem la papallona al vas, posem les clares la sal i les gotes de vinagre, les montarem durant 5 minuts a velocitat 3 1/2. Les reservem en un vol.

Sense rentar el vas i amb les papallones posades posem els rovells, i el sucre i programem 6 minuts, velocitat 3 1/2. Ho reservem en un vol gran.

Treiem la papallona i ratllem la xocolata durant 10 segons a velocitat 7. Baixem els restos de les parets del vas i programem 3 minuts, 50º, velocitat 2.

Afegim la mantega a temperatura ambient i programem 10 segons a velocitat 3. Ho afegim al vol on i tenim els rovells i anem remanant amb una espàtula de silicona amb molt de compte.

Després un cop unit i anem afegint les clares molt a poc a poc i fent moviment envolvents fins veure-ho ben unit.


Posem aquesta mousse dins del vol amb els melindros i ho cobrim amb els melindros reservats, també mullats amb la mescla d'aigua i ron. Ho tapem els el film i ho reservem a la nevera, unes hores. (jo un dia per altre)

Montarem la nata

Posarem 70 gr de sucre al vas i els pulveritzarem 20 segons velocitat progressiva 5-10, després posarem les papallones el mig litre de nata ( molt important que sigui de 35% materia grassa) i no programerem temps posarem la màquina en marxa a velocitat 3 1/2 i per el bocal anirem controlant quan no esquitxi i és quedi enganxada a les parets del vas, vol dir que ja la tindrem montada ( aproximadament 1 minut, depèn molt de la nata), parem la màquina i posem la nata en una màniga pastissera i anem fent les floretes.

Us deixo un pas a pas









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Moltes gràcies per compartir amb mi la teva opinió.