dilluns, 26 de juliol del 2010

COCA DE LES CARMELITES DESCALCES DE SEVILLA


Aquesta coca ja fa molt de temps que la preparo, em va arribar a través de la meva germana, que a ella li havía fet arribar una seva veïna "del pueblo". És una coca que és prepara amb 10 dies, i un cop a fet tot el procés de fermentació s'en lliuren tres gots a tres persones que els hi vulguis desitjar sort, però jo sempre me'n deixo un al congelador per poder-la preparar de tant en quant. Queda molt esponjosa i és molt bona a casa els hi agrada molt.

PREPARACIÓ:
1er dia: S'aboca en un vol el contingut del got lliurat i s'afegeix 1 got de sucre i 1 got de farina. No és barreja.
2on dia: Es barreja tot amb una cullera.
3er dia: No és barreja
4rt dia: No és barreja
5é dia: S'afegeix un got de sucre, 1 got de llet, 1 got de farina i no és barreja.
6é dia: Es barreja tot amb una cullera
7é dia: No és toca
8é dia: No és toca
9é dia: No és toca
10é dia: Es separen de la barreja tres gots que és lliuren a tres persones a qui és desitja salut i sort. A la resta de la barreja s'hi afageix:
2 gots de farina
1 got d'oli de girasol
1 got de sucre
1 got d'anous o ametlles
1 got de llet
1 sobre de llevadura royal
2 ous sencers
1 poma trossejada
180 gr de panses de corint ( jo 50 gr)
1 pols de sal
1 pols de canyella
1 pols de sucre avainillat
Es barreja tot amb una cullera i és posa al forn a 180º durant 80 minuts. (jo amb 35-40 minuts en vaig fer prou)





21 comentaris:

  1. Mi ricorda la "torta di Padre Pio"... Sembra buonissima, peccato che il procedimento sia così lungo e così particolare... Ciao, cara, buona serata! :-)

    ResponElimina
  2. Quina bona fila...
    Però cuanta feinada!!
    Jo no seria capaç d'esperarme 10 dias!!
    Això si... de menjarla la primera...jajajaj.
    Petons, m'ha sorpres força aquesta recepta.

    Petonets.
    Núria.

    ResponElimina
  3. Madre del amorrr que paciencia de monja hay que tener para hacer esta coca!!
    Aunque por la pinta que tiene debe ser bocadito de ángeles!!

    Tomo nota, pues me parece muy interesante esta receta!
    Besoss

    ResponElimina
  4. queda molt bé, però no vegis que de preparacions i que de paciència beneïda monja.
    però que delcia
    me la apunto
    petons

    ResponElimina
  5. però si no m'han Entrago al meu el got quina és la preparació que tinc qeu fer per seguir aquests passa.

    ResponElimina
  6. N'havia sentit a parlar de la coca de l'espera però no l'havia vista mai, sembla boníssima!

    ResponElimina
  7. Es molt bona, l'espera val la pena queda molt esponjosa. I la canyella li dòna un gust boníssim. En aquest moment tinc dos gots a la nevera si algú en vol i ens podem posar en contacte que m'ho digui.

    MªJosé t'han de lliurar un got amb la massa mare i desprès tens d'activar-la amb tot aquest procediment si vols puc fer-te arribar un got. Còneixes algú d'aqui a la provincia de Girona que et pugui fer arribar el got, jo li portaría i desprès que t'el fes arribar. De totes maneres si tingués de fer-la sense el got començaría pel 5é dia.

    ResponElimina
  8. Ja n'havia sentit a parlar, té una pinta fantàstica, a veure si algun dia m'arriba un got!!

    ResponElimina
  9. mi paice molto questa ricetta di tipo tradizionale e con l'aggiunta di cannella mi sembra già di sentire il gusto in bocca.ottima!

    ResponElimina
  10. LUCIA AND LUCY gracie mile per la tua visita!!

    ResponElimina
  11. Fa uns dies va aparèixer la recepta per fer la massa mare des de zero, per no tenir els problemes de fer arribar el got a la gent.
    A mi em va arribar en forma de "tarta del padre pio", però de camí cap a casa se'm va trencar el got de vidre i per evitar mals majors, se'n va anar tot al compostador (no cal que digui que mai vaig confessar que se'm trenqués).

    ResponElimina
  12. Surfzone m'agradaría molt poder tenir aquesta formula.

    ResponElimina
  13. Aquí a l'aderezo hi surt.
    També la trobaràs al Mundorecetas, versió TMX :-)

    ResponElimina
  14. Jo pregunto lo mateix que Mª Jose, si no mos regalen el 1º got, con la fem?
    Es veu bonisima, i me encantaria provarla.

    ResponElimina
  15. Xiela, l'acabo de posar al comentari anterior al teu :-)

    ResponElimina
  16. Moltes gracies! Surfzone
    Xiela, jo començaría amb el pas del 5é dia.

    ResponElimina
  17. A veure tal com m'ha indicat surfzone, si no teniu el got és comença amb un got de farina, 1 got de llet, 1/2 got de sucre i 1/2 sobre de llevadura química. Es remena tot i és deixa reposar desprès ja podem continuar amb el ritual dels 10 dies.
    Espero haver-vos ajudat a totes!!!

    ResponElimina
  18. que rica!! se ve superesponjosa y suave.
    No se si entendí bien 10 Días!! para hacerla!!! ufff yo no se si tendría tanta paciencia.
    Bss

    ResponElimina
  19. No conocia tu blog, desde hoy te sigo.
    receta perfecta y maravillosa

    ResponElimina
  20. Muvhas gracias Carolus por visitarme!

    ResponElimina

Moltes gràcies per compartir amb mi la teva opinió.