dimarts, 25 de setembre del 2012

TIRAMISÚ


Aquest és el pastís que li vaig preparar a la Xènia, el dissabte pel seu aniversari, de fet és el seu postre preferit, el Tiramisú!!!!
Li teníeu d'haber vist la cara quan la seva germana tota cofoia li va portar a la taula!!! Amb un ulls oberts de bat a bat només feia que preguntar-me: És Tiramisú??? És Tiramisú???
Si és Tiramisú avui és el teu dia que menys que preparar-te el teu postre preferit, per celebrar la teva majoria d'edat als Estats Units (com diu ella) aquí de moment és tindrà d'esperar un parell d'anys més jejejje...
La recepta sincerament vaig estar buscant i mirant per varis blogs de cuina i en vaig fer un remix de varies...el resultat boníssim, tot i què el tiramisú és un postres molt senzill de preparar i no té cap secret, pots muntar o no les clares pots posar-hi només els rovells que el resultat sempre és bo!
El secret està en el mascarpone us recomano que compreu un bon mascarpone italià i el resultat serà espectacular!!!

INGREDIENTS:
Melindros dels secs (important són els millors)
Xocolata en pols de qualitat (valor)
4 ous separats rovells de clares
100 gr de sucre
500 gr de cafè de qualitat
500 gr de mascarpone

PREPARACIÓ: (Thermomix)

1. Farem el cafè i el deixem refredar.

2. Muntem 2 clares amb un pessic de sal, posem les papallones i programem 2 minuts, velocitat 4. Retirem i reservem.

3. Sense treure les papallones posem els rovells i el sucre, remenem 2 minuts, velocitat 4 fins que els ous ens blanquegin. Afegim el mascarpone i remenem uns segons a velocitat 2 fins veure-ho ben integrat amb els ous.

4. A continuació hi afegim les clares amb moviments envolvents millor que ho feu amb una espàtula, reservem en un vol.

5. Ara muntarem el Tiramisú, anirem remullant sense abusar els melindros en el cafè (si voleu i podeu afegir una mica de licor) posarem tota una capa de melindros en una safata, a sobre i aboquem la meitat de la mescla de mascarpone i ous, tornem a remullar més melindros fins cobrir tota la base, aboquem la resta de la mescla, el tapem amb film transparent i el deixem reposar tota la nit a la nevera (mínim 8 hores).

6. Un moment abans de servir el retirem de la nevera i espolvoregem amb el cacau.

BON PROFIT!!

Nota: Els números de xocolata els vaig fer amb un motlle que em va deixar la Montse de Desastre a la cuina. Vaig pensar que quedava més original.




17 comentaris:

  1. Molt bona pinta, tu si que en saps de fer feliç a la teva filla. hihihihi!!!!

    ResponElimina
  2. Felicitats!!!
    Quin pastís més bo!!!Tiramisú!!!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  3. Quina bona pinta que té !! Felicitats a la teva filla :
    Petons

    ResponElimina
  4. que bo!!! moltíssimes felicitats a la Xènia. petonets

    ResponElimina
  5. Felicidades y un besito muy grande para la Xènia, es toda una mujercita ya....la tarta veo que le hizo mucha ilusión, y es que está riquísima, besitossss

    ResponElimina
  6. Motes gràcies a totes, la veritat és que vam tenir molt bon dia!

    ResponElimina
  7. Moltes felicitats a la Xènia! estic del tot d'acord amb les recomanacions, tot que sigui de qualitat! quan en faig pel públic infantil, el cafè el el faig descafeinat!!

    ResponElimina
  8. Felicitats a a Xenia! feia 16? jo el diumenge vaig fer 17!

    ResponElimina
  9. Judith: Sóc seguidora de les teves receptes.M'agraden!
    Però aquest tiramisú el trobo una mica perillós pel fet de no coure els ous.En el llibre de la Thermomix (el de reposteria) n'hi ha una que els ous es couen. El que passa és que s'hi posa nata i això ja són més calories. Creus que cuit com en el llibre i sense la nata podria resultar? Amb al tema postres sempre tinc por de variar quantitats de les receptes que donen.

    ResponElimina
  10. Per mi també es el postre definitiu,un bon tiramisu cassolà.. insuperable!!! i per un aniversari també molt, molt bó. Petons,

    ResponElimina
  11. Uf!!! que bo. Judith, és un repte que tinc pendent, en vaig fer una una vegada i va sortir desastròs. Ja tinc una nova recepte per triar, ara només falta que em decideixi.

    ResponElimina
  12. Hola Judith guapa tu

    Per molts anys a la Xènia, i a tu per ser tant bona repostera

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  13. El dia del seu aniversari no podia faltar el tiramissú!!
    L'Alba en fa un de semblant i li queda de muerte.
    Felicitats per la majoria d'edat americana, ja queda menys per la "de debò"!!
    petonets,

    Jordi
    www.eltallerdecuina.cat

    ResponElimina
  14. Moltes felicitats per la Xènia,i una olaaaa per el tiramissú...

    Una abraçada.

    ResponElimina
  15. Y para los que tenemos que hacerlo casero, sin herramientas ni termomix, alguna variedad? Un besito.

    ResponElimina

Moltes gràcies per compartir amb mi la teva opinió.