dissabte, 9 de gener del 2010

TORTELL DE REIS


Ja ho sé, he publicat aquesta recepta molt tard, vaig veure que tots els blogs de cuina la tenien publicada i vaig pensar que no feia falta que jo també us la penges, peró desprès vaig pensar que vaig tenir molt feina a fer el prosés fotografic i em sabia greu, o sigui que us la deixo modificada a la meva manera. Aquest any a les classes de cuina de nadal vam estar fent el tortell de reis amb una massa mare, jo us deixo una recepta més curta sense massa mare i que queda molt bé.
INGREDIENTS:
120 gr de sucre
la pell d'una llimona nomès la part groga
la pell d'una taronja sense gens de part blanca (si no amarga)
130 gr de llet
70 gr de mantega
2 ous
30 gr de llevat de fleca
30 gr d'aigua d'azahar
550 gr de farina de força
1 pèssic de sal
PREPARACIÓ:
1. Amb el vas ben sec pulveritzem el sucre 20 segons velocitat progressiva 5-10. Afegim la pell de la taronja i de la llimona i repetim l'operació. (jo pelo la taronja i la llimona amb un pela vegetals, així segur que no us queda gens de part blanca)
2. Abaixem la resta del sucre de les parets del vas amb l'espàtula, i incorporem la llet i la mantega, programem 1 minut, 37º, velocitat 4
3. Afegim els ous, el llevat i l'aigua d'azahar, remanem 20 segons velocitat 3.
4. Incorporem la farina, el pèssic de sal i remanem 30 segons velocitat 6. A continuació programem 3 minuts, velocitat espiga i comprovem que es va formant una bola. Deixem reposar la massa dins del vas fins que ens surti per el forat del bocal. (Jo li vaig tenir tota la nit)
5. Un cop llevada abaixem la massa amb l'espàtula i tornem a amassar 1 minut, vas tancat, velocitat espiga.
6. Treiem la massa amb les mans serà tova i la posem sobre una superficie enfarinada li donem forma de bola, la partim amb dos (si no us quedarà un tortell enorme) amb aquesta quantitat us surten dos tortells (el que podeu fer és fer-los tots dos un per menjar deseguida i altre el podeu congelar cru)
7. Donem forma al tortell el farcim, el pintem amb ou i el decorem amb fruites confitades, deixem que dobli el seu volum i el posem a coure al forn preescalfat a 180º durant 20-25 minuts.
Us deixo un pas a pas:
Aqui la massa
Li donem forma de tortel estirant-la amb les mans i l'aplanem el màxim possible
Li posem els massapà al cim, el rei i la fava
amb les mans húmides anem tancant i segellant la massa, unint un costat i l'altre
Pintem amb ou i decorem amb fruites,desprès agafem sucre i amb les mans molles li anem tirant pel cim, el deixem llevar una hora i ja el podrem coure.



ÉS BONÍSSIM!!!!!!


Nota: Un consell deixeu-lo llevar, no us faci por jo li vaig tenir tota la nit de reis a dins del vas. El resultat canvia molt, queda més esponjós.

















1 comentari:

Moltes gràcies per compartir amb mi la teva opinió.